RetailTrends.nl richt zich op voor de retail relevante achtergronden met onder meer tips, video's, fotoreportages, columns, expertartikelen en whitepapers. RetailNews zet de vijf meest gelezen artikelen van afgelopen week op een rij.
Zo ziet Alibaba's Hema eruit
Alibaba's plannen om een rol te spelen in de fysieke retail nemen steeds serieuzere vormen aan. Deze week maakte het bekend zijn supermarktconcept Hema uit te breiden met drie nieuwe winkels in Beijing en Shanghai. Zelf weigert Alibaba over een supermarkt te spreken. De Chinese Hema is een 'e-commerce experience store'.
Retail & Brands Festival: Voedselverspilling is het nieuwe roken
Voedselverspilling wordt het nieuwe roken. Althans, daar is Chantal Engelen van Kromkommer heilig van overtuigd. “Nu vinden we het misschien nog normaal als veertig procent van de bananen weggegooid wordt omdat ze niet aan de juiste uiterlijke kenmerken voldoen. In de toekomst is dat not done.”
Zo werkt de Picnic-concurrent van PostNL
PostNL bezorgt niet alleen de boodschappen voor steeds meer supermarkten, maar gaat nu ook de concurrentie met hen aan. Onder de naam Stockit test de logistiek dienstverlener een eigen webwinkel voor boodschappen. De dienst wordt getest in Amsterdam en Breda, levert zeven dagen per week kosteloos aan huis en richt zich met name op herhaalaankopen. Krijgt Picnic er een serieuze concurrent bij?
Zo versterkt Nextail Connect! Blokkers huishoudclaim
Nextail Connect!, de online marktplaats die Blokker Holding in november vorig jaar lanceerde, is in de afgelopen maanden in relatieve stilte gegroeid. Het retailconcern doorbreekt die stilte deze week met de bekendmaking van een partnership met witgoedspecialist AO.nl, waardoor klanten bij Blokker plotseling uit een groot assortiment van onder meer wasmachines, koelkasten en vaatwassers kunnen kiezen. In de webshop dan, want de nieuwste toevoeging aan Blokkers productassortiment blijft beperkt tot het onlineassortiment. Marketplace manager Rob Minnée van Nextail Connect! vertelt over deze nieuwste stap, kijkt terug op de eerste acht maanden van het onlineplatform en geeft een voorproefje van wat we nog meer kunnen verwachten.
Zo maakt Schuurman Schoenen zichzelf hipper
Veertig winkels telt Schuurman Schoenen, en dan vooral in het oosten en noorden van het land. Deze maand kwam er daar één bij: de Sooco Footbar in Enschede. Een winkel waar Schuurman altijd met een jaloerse blik naar heeft gekeken, vertelt directeur August Pot. Sooco ontpopte zich al snel tot een hippe winkel, waar Schuurman vooral populair is onder kinderen en ouderen. Toen de schoenenketen via een derde partij werd benaderd om de winkel van Sooco over te nemen, was er dan ook geen twijfel. “We hoeven het wiel niet opnieuw uit te vinden.”
Reacties 0