Sephora lanceert klein winkelconcept

Sephora lanceert klein winkelconcept

Sephora heeft in Boston de eerste vestiging van Sephora Studio geopend. De komende jaren ziet de beautyketen ruimte voor tachtig van deze kleinere winkels, zegt een woordvoerder tegen Fast Company.

De winkel is met 185 vierkante meter ongeveer half zo groot als een reguliere vestiging. Sephora Studio is voornamelijk toegespitst op make-up, aangevuld met een beperkt assortiment huidproducten en parfums. Het concept richt zich in tegenstelling tot de grote Sephora-winkels niet op winkelcentra, maar op straten met veel boetieks. De volgende vestigingen komen in Williamsburg, Hoboken en Washington D.C.

Sephora zegt met het kleinere concept in te spelen om het veranderende winkelgedrag, waarbij consumenten vaker online winkelen. “Anderen willen naar een winkel, maar hebben geen tijd om naar een groot winkelcentrum te gaan”, aldus de woordvoerder. Met Sephora Studio hebben consumenten de beautyketen volgens haar dichter bij huis.

Op RetailTrends zijn foto’s van de eerste Sephora Studio te bekijken.
 

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!