Matt Sleeps krijgt een pop-up store binnen de flagshipstore van Hudson’s Bay in Amsterdam. Dat laat oprichter Joep Verbunt, een van de sprekers op het komende Retail & Brands Festival, weten tegenover RetailTrends.
De matrassen van Matt Sleeps komen wellicht ook in de warenhuizen van Hudson’s Bay in andere steden in ons land. “Daarover zijn we nu nog in gesprek”, zegt Verbunt. De Canadese keten opent de komende twee maanden in totaal tien vestigingen in ons land.
Matt Sleeps werkt al langer samen met Supperclub, waar de matrassen zijn uit te proberen. Ook de boot van dit Amsterdamse loungerestaurant wordt binnenkort van 25 bedden voorzien, zegt Verbunt. Concrete plannen om een eigen showroom te openen zijn er niet. “Waarom zouden we als we zeventien miljoen slaapplaatsen hebben?”, vertelde hij vorig jaar nog als RetailRookie. “Als we in de toekomst een winkel openen zou dat eerder een experience center worden dan een saaie beddenwinkel.”
Verbunt laat verder weten te werken aan de lancering van Matt Sleeps in Duitsland. “Als we daar eenmaal actief zijn willen we doorpakken”, aldus de oprichter.
Retail & Brands Festival op 7 september in Utrecht
Joep Verbunt vertelt volgende maand op het Retail & Brands Festival meer over zijn strategie om met Matt Sleeps een prominente plek in de markt te veroveren zonder grote (externe) investeringen. Behalve Verbunt doen onder meer de Bijenkorf, Rapha, bol.com, Bloomon, Ronald van Zetten en Dopper hun verhaal. Kijk voor meer informatie en aanmelden op retailandbrandsfestival.nl.
Reacties 0