De teller van de crowdfundingcampagne van Kijkshop voor zijn nieuwe initiatief Tone is na een week voorbij de vierhonderdduizend euro. Het streven van een miljoen euro lijkt met dit tempo meer dan haalbaar, zo laat de retailer dinsdag weten. De campagne loop nog tot eind deze maand.
Eigenaar Björn Serving zegt trots te zijn op de hoogte van de investering. Het doel is echter om meer investeerders te trekken, stelt hij. “We doen crowdfunding niet voor het geld, maar voor de participatie van de consument in ons nieuwe platform.”
Het ‘people2people’-platform moet nog eind deze zomer worden gelanceerd en dit jaar honderdduizend gebruikers trekken. Zij kunnen andere consumenten via een speciale app met een videoverbinding adviseren, waarbij elk advies dat tot een transactie leidt wordt beloond met een commissie. Door ‘een stukje van de taart’ met de consument te delen, helpen ze volgens Serving het platform tot een succes te maken. “Door financiële participatie via crowdfunding is het ook in hun belang om onze nieuwe koers te ondersteunen.”
Tone wordt gelanceerd met Kijkshop als eerste ‘klant’, maar de ambities van de nieuwe entiteit zijn groter. Op korte termijn wil het bedrijf ook andere retailers in Europa helpen om naar een people2people-platform te transformeren.
Reacties 0