Hudson’s Bay opent nog deze week het eerste van in totaal vijftien warenhuizen. Later dit jaar volgen er nog negen, terwijl voor 2018 vier en voor 2019 één opening op de planning staat. Dat meldt marketing- en inkoopdirecteur Jacco van der Steen in Het Financieele Dagblad.
De Canadese retailer kwam onlangs negatief in het nieuws in Duitsland, vanwege een miljoenenverlies en kredietverzekeraar die de dekking voor zijn leveranciers flink verlaagde. “Het is een vervelend signaal en we zijn er absoluut niet blij mee”, reageert Edo Beukema van HBC Europe. De kredietverzekering is volgens hem bij de meeste klanten weer op het oude niveau. “Er is geen leverancier afgehaakt en de kwestie is min of meer van tafel.”
Hij benadrukt verder dat de 350 miljoen euro die in ons land wordt geïnvesteerd ‘niet in gevaar’ is. “We gaan ook niet stoppen als het na een halfjaar tegenvalt.”
De Nederlandse organisatie heeft ‘voor tachtig procent’ zijn eigen gang kunnen gaan bij het opzetten van de warenhuisketen. De retailer combineert shop-in-shops van onder meer Tommy Hilfiger en Ralph Lauren met lokale en onbekendere merken. “Ik had ook allemaal merken die niemand kent uit Amerika kunnen importeren, maar dat zou niet winstgevend worden”, aldus Van der Steen.
Reacties 0