Het beste van RetailTrends: week 32

RetailTrends.nl richt zich op voor de retail relevante achtergronden met onder meer tips, video's, fotoreportages, columns, expertartikelen en whitepapers. RetailNews zet de vijf meest gelezen artikelen van afgelopen week op een rij.

Zo ging Tuunte strijdend ten onder
Vier jaar terug was Tuunte al zo goed als failliet. Met steun van investeerders werd nog een transitie ingezet, maar die blijkt tevergeefs. De modeketen is dinsdag alsnog over de kop gegaan, tot grote spijt van directeur Louis van Andel.

Dit moet je weten over de hectiek rond Hudson’s Bay
De timing kon haast niet beroerder. Vlak voor de opening van het eerste warenhuis in Nederland, wordt de toekomst van Hudson’s Bay in Duitsland in twijfel getrokken. Een activistische aandeelhouder wil zelfs een vertrek uit Europa afdwingen. Wat nu?

De wake-up call van Wijnand Jongen
Over exact een maand is het zover: dan vindt de tweede editie van het Retail & Brands Festival plaatst. Thuiswinkel.org-voorman Wijnand Jongen zal er uit de doeken doen wat de toekomst in retail ons brengt en hoe we daarmee om moeten gaan. Een voorproefje.

Een eerste blik op de modecollectie van Lidl
Wie aan Lidl denkt, denkt niet meteen aan fashion. De supermarktketen zelf is de eerste die dat beaamt. Het weerhoudt het Duitse bedrijf er niet van om samen met topmodel Heide Klum een modecollectie te lanceren. Twaalf campagnebeelden en packshots.

De flowerpower van Bloomon
Flowerpower, dat bezit Bloomon wel. De Hollandse bloemenbezorgdienst wil een wereldmerk worden en de truttigheid uit de vazen halen. Onopgemerkt blijft die nieuwe stijl niet. Zelfs lokale bloemisten claimen Bloomon-boeketten te verkopen. “Het grootste compliment dat we kunnen krijgen”, vindt medeoprichter Patrick Hurenkamp.

RetailTrends