Nespresso blijft wars van Nederlands supermarktschap

Nespresso blijft wars van Nederlands supermarktschap

Nespresso wil anders dan concurrent Jacobs Douwe Egberts niet in supermarkten liggen. “Voor ons is het belangrijk dat we direct contact met de klant houden”, stelt topman Mark Ruijgrok van Nespresso Nederland in De Financiële Telegraaf.

Het merk van Nestlé wil naar eigen zeggen weten wat een consument bestelt, zodat die kan worden geïnformeerd over nieuwe producten en acties. Bovendien moet Nespresso volgens Ruijgrok altijd beschikbaar zijn. “Als je Nespresso in supermarkten stalt, dan geef je het product eigenlijk uit handen. Dat willen wij niet.” Het koffiebedrijf blijft in ons land inzetten op eigen boutiques, waar er inmiddels achttien van zijn.

Nestlé ging onlangs in Duitsland nog van start met de verkoop van Nespresso-capsules buiten zijn eigen winkels. Het gaat vooralsnog om een kleinschalig project, waaraan Saturn, Media Markt en Galeria Kaufhof meedoen. Klanten plaatsen daarbij nog steeds bestellingen bij Nespresso via ‘N-points’: machines in de winkel.

Nestlé hoopt met deze vorm van pick-up points de concurrentie met producenten van namaakcapsules het hoofd te bieden. Zo bracht Douwe Egberts onlangs ook koffie in aluminiumcups op de markt. Het patent van Nespresso op de cupjes is zo’n vijf jaar terug verlopen.

RetailTrends