Al eerder besteedde RetailTrends aandacht aan Gentle Monster, de brillenketen die 'de balans zoekt tussen de artistieke en de commerciële wereld'. Met zijn kersverse flagshipstore in het Chinese Chengdu, doet het Koreaanse merk dat opnieuw.
De winkel is gevestigd in Taikoo Li, een winkelcentrum in het hart van de stad. Gentle Monster neemt daar twee verdiepingen in beslag. Het thema van de winkel is 'de pre-tsunami generatie'. Dat komt tot uiting in verschillende elementen, versieringen en materialen die het winkelen tot een prikkelende ervaring moeten maken.
De theatrale setting in de winkel moet een landschap na een zondvloed uitbeelden. Een spiraalvormige trap moet de tsunami voorstellen, terwijl verschillende bewegende sculpturen het ontstaan van nieuw leven en de veerkracht van de natuur uitbeelden. Op de bovenverdieping is de setting lichter, maar ook daar beelden complexe figuren een wereld in wording uit.
Gentle Monster opende in 2014 zijn eerste vestiging in Seoel en is verder aanwezig in China en de Verenigde Staten. Elke winkel heeft een compleet andere inrichting.
Reacties 0