Luxegroep LVMH heeft brillenmerk Barton Parreira gekocht. Het luxe zonnebrillenmerk is verkocht aan LVMH's brillendivisie Thélios.
Met de deal was zo’n 75 miljoen euro gemoeid, volgens The Wall Street Journal. Thélios nam 2 maanden geleden ook het Franse brillenlabel Vuarnet over.
Thélios wil het merk sterker op de kaart zetten en ziet expansiemogelijkheden in Europa en Azië. Nu wordt het merk vooral verkocht in de VS. De omzet van LVMH-brillendivisie in 2022 wordt geschat op bijna 500 miljoen euro, wat neerkomt op meer dan 4,5 miljoen verkochte brillen.
Barton Parreira bestaat sinds 2007 en werd vernoemd naar zijn oprichters Bill Barton en Patty Perreira. De 2 verkochten eerder in 2007 hun merk Oliver Peoples aan Luxottica (nu EllisorLuxottica).
LVMH schrijft dit jaar goede cijfers. Het wegvallen van de coronamaatregelen in China gaf het luxehuis achter Christian Dior en Louis Vuitton een flinke omzetboost in het eerste halfjaar (+17 procent). In het derde kwartaal vlakte de groei iets af, wel kwam de omzet uit op 19,9 miljard euro.
Reacties 0