Met de groei van m-commerce schieten ook apps als paddenstoelen uit de grond. Retailers houden het vaak niet bij één mobiele applicatie, terwijl niet-retailers toepassingen introduceren die niet zouden misstaan bij grote winkelketens. RetailTrends geeft wekelijks een overzicht van drie apps die meer dan de moeite waard zijn. Deze week apps van IKEA, NHS England en Dubai Mall.
IKEA
Zo tegen het einde van de zomervakantie weet je dat hij onvermijdelijk weer op je deurmat ploft: de nieuwe catalogus van IKEA. De laatste jaren hoort daar ook een app bij, die steeds de nodig updates krijgt. Natuurlijk zijn voor de nieuwste versie de nieuwe producten toegevoegd. Maar ook nieuw is volgens Droidapp dat gebruikers een product kunnen toevoegen aan hun favorieten, door dubbel te tikken op de afbeelding. Ook kun je een IKEA-product in een virtuele 3D-omgeving plaatsen, om te kijken of het in het interieur past.
Een ander nieuwigheidje is dat gebruikers in de app verhalen kunnen lezen en video's bekijken over de activiteiten van IKEA. De applicatie geeft verder inspiratie en ideeën voor het inrichten van je huis.
NHS England
Bewegen is niet alleen gezond, in Engeland is het nu ook goed voor de supermarktrekening. Voor wie gebruik maakt van de fitnessapp van gezondheidsorganisatie NHS, tenminste. Halen gebruikers hun doelstellingen wat betreft aantal gelopen meters of beklommen traptreden, dan zijn die resultaten om te zetten in korting bij de supermarkt, maar ook bijvoorbeeld op bioscoopkaartjes.
NHS laat zich inspireren door eerdere, vergelijkbare initiatieven van zorgverzekeraars. Die gaven tot 25 procent korting bij de winkels van Ocado als gebruikers hun maandelijkse trainingsdoelen haalden.
Dubai Mall
Twaalfhonderd winkels, tweehonderd horecagelegenheden en een totale vloeroppervlakte van ruim vijfhonderdduizend vierkante meter. Verdwalen in Dubai Mall, het grootste winkelcentrum ter wereld, is zo gebeurd. Een nieuwe app moet daar verandering in brengen. Door eenvoudigweg de naam van de winkel of het restaurant dat je zoekt in de app in te voeren, leidt het indoor GPS-systeem je naar de juiste plek in het winkelcentrum.
Een aanvullende van de app is uitgebreide informatie over de verschillende retailers die in het winkelcentrum te vinden zijn. Ook worden gebruikers er op de hoogte gehouden van promoties en events en kunnen ze er direct tickets boeken voor attracties en diensten.
Reacties 0