Starbucks stopt met webwinkel

Starbucks stopt met webwinkel

De Amerikaanse webshop van Starbucks wordt op 1 oktober uit de lucht gehaald. De koffieketen wil zich sterker focussen op de beleving in zijn fysieke winkels, zegt een woordvoerder tegen Business Insider.

Starbucks verkoopt online, naast koffie en thee, onder meer mokken, glazen en koffiezetapparaten. In plaats van een eigen online kanaal, wil de retailer sterker inzetten op samenwerkingen met andere onlinebedrijven. Zo verkoopt Starbucks momenteel al via Amazon. Met dergelijke samenwerkingen verwacht de retailer 'zijn bereik en klantenbestand te kunnen vergroten'.

De producten worden online nu met hoge kortingen verkocht totdat de webwinkel sluit. In Nederland heeft Starbucks geen webwinkel.

De koffieverkoper focust zich sterk op het integreren van digitale en mobiele mogelijkheden in de winkel, zegt de woordvoerder verder. Zo werden eerder dit jaar twee vestigingen geopend waar alleen met de mobiele telefoon kan worden besteld en werkt Starbucks met Amazon samen voor bestelling via stembesturing.
 

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!