La Place heeft zijn omzet in het eerste halfjaar met 28,5 procent zien stijgen ten opzichte van de eerste helft van 2016. De groei komt volgens eigenaar Jumbo zowel door de snelle uitbreiding als door autonome groei.
De omzet van La Place kwam in de eerste zes maanden uit op 60,4 miljoen euro. De autonome groei bedroeg zo’n zeven procent. De formule richt zich in de tweede helft van het jaar op het verder ombouwen van de overgenomen AC Restaurants en het openen van nieuwe vestigingen. Zo komen er nieuwe restaurants in negen Nederlandse winkels van Hudson’s Bay en opent La Place nieuwe filialen in Parijs en Madrid. “La Place is nu volledig geïntegreerd in de Jumbo-familie, met een sterke focus op nationale en internationale uitbreiding”, aldus managing director Bart van den Nieuwenhof.
Supermarktketen Jumbo groeide in het eerste halfjaar met 4,7 procent naar een omzet van 3,76 miljard euro. Daarmee heeft de retailer naar eigen zeggen een marktaandeel van negentien procent. De online omzet is verdubbeld. Het aantal winkels bleef gelijk op 580, terwijl Jumbo inmiddels 360 pickup-points heeft, waarvan tweehonderd met bezorgdienst.
Reacties 0