Lidl start met retourpinnen in Nederland

Lidl start met retourpinnen in Nederland

Klanten die een product terugbrengen bij de Nederlandse winkels van Lidl, kunnen het aankoopbedrag voortaan ook op hun bankrekening teruggestort krijgen. De discounter is daarmee naar eigen zeggen de eerste supermarktketen in ons land die deze dienst aanbiedt.

Een retourpintransactie is mogelijk wanneer een aankoop met pinpas of creditcard is betaald. Het maakt daarbij niet uit bij welke bank een klant bankiert. De klant voert zijn pas in, waarna een winkelmedewerker via de betaalautomaat de retourpintransactie start. De volgende werkdag heeft de klant het bedrag op zijn rekening staan. 

Lidl brengt de nieuwe terugbetaaldienst naar al zijn ruim vierhonderd filialen in ons land. De retailer vindt het een ‘klantvriendelijke oplossing’ voor het retourneren van producten, zo zegt een woordvoerder. “Wij verkopen ook kleding, huishoudelijke producten en gereedschap en dan is een veilig en efficiënt retourbeleid voor de klant en de organisatie belangrijk.”
 

Reacties

Waarom moet dat terugstorten een dag duren? bij H&M werken ze ook al zo. ik vind het belachelijk dat je niet over je geld kan beschikken omdat het voor "hun"minder risico is. Als ik een pin betaling doe hebben de winkels wel meteen het geld, waarom andersom dan niet?
Diefstal is het en daar rekenen de winkels €181 euro voor, kan ik dat ook bij hun claimen?

Geplaatst door Remco Laveld op 5 september 2017 om 13:28

correctie beste remco, bij pinnen is het geld gelijk van onze rekening, maar pas de volgende werkdag op die van de winkel. dus jou strekking slaat kant nog wal. dus retourpinnen werkt het zelfde in de andere richting, het geld is dan wel direct van de bank van de winkel maar pas de volgende werkdag op de onze. Momenteel zijn de banken bezig met uitrollen van Instant Payments, dus ik verwacht dat binnen niet al te vele jaren ook het pinnen in alle richtingen voor iedere partij altijd instant is.

Geplaatst door Daniël Wouter op 26 november 2018 om 10:01