Storefront start nog dit jaar met het verhuren van winkellocaties in Rotterdam, Den Haag en Utrecht. Ook uit Maastricht, Groningen en Nijmegen heeft het al aanvragen gekregen, zegt directeur Jort Duijnker tegen RTL Z.
Storefront fungeert als bemiddelaar tussen verhuurders en retailers of merken. Die kunnen via het platform voor minimaal één dag tijdelijke winkelruimte huren, voor prijzen die variëren van een paar honderd tot duizend euro. Onder meer Heineken, Chanel en Google maken al gebruik van het platform. "We sporen de persoon achter een gaaf leegstand pand op en proberen dan een afspraak te maken", vertelt Duijnker over de werkwijze. Sinds eind vorig jaar is Storefront al actief in Amsterdam.
Storefront krijgt twintig procent van de verhuurprijs en is daarmee al winstgevend in Nederland, zegt Duijnker. Zo’n 85 procent van de locaties die via Storefront worden verhuurd worden gebruikt als pop-up winkel. De directeur wil daar ook meer activiteiten zoals perspresentaties en productlanceringen aan toevoegen.
Reacties 0