De week in vijf voorspellingen voor de retailtoekomst

RetailTrends tipt wekelijks uitingen op de sociale kanalen, buitenlandse nieuwssites en andere media die een beeld geven van wat zich zoal buiten onze landsgrenzen heeft afgespeeld. Vandaag onder meer aandacht voor slimme winkelwagentjes van Walmart, hoesten tegen Alexa en een virtuele pop-upstore van Storefront.

Gepeperde meningen, rake observaties, niet te missen innovaties, opvallende onderzoeken. RetailTrends tipt wekelijks uitingen op de sociale kanalen, buitenlandse nieuwssites en andere media die een beeld geven van wat zich zoal buiten onze landsgrenzen heeft afgespeeld. Vandaag: de week in vijf voorspellingen voor de retailtoekomst.

Alexa: u hoest, wij geven u de opties om zakdoekjes te kopen
Als er een bedrijf is dat zich richt op de toekomst dan is het Amazon. De internetgigant heeft nieuwe patenten aangevraagd waarmee Alexa de fysieke, emotionele en gedragstoestanden van gebruikers kan detecteren. Met deze technologie kan Alexa hoorbare signalen herkennen, zoals hoesten of een stem, om te achterhalen hoe een gebruiker zich mentaal of fysiek voelt en op basis van die informatie antwoorden.

Lees verder bij Business insider: https://read.bi/2P7Sjt7.

Werknemer: dank voor uw inzet, robots nemen het nu over
Uniqlo maakte deze week bekend negentig procent van het personeel in hun distributiecentrum te vervangen door robots. Amazon, Walmart en diverse anderen gebruiken artificial intelligence al om alles te transformeren. Van boodschappen doen tot boodschappen bezorgen. The Wall Street Journal neemt een kijkje in de toekomst en beschrijft hoe robots en drones retail voor altijd zullen veranderen. 

Lees verder bij de Wall Street Journal: https://on.wsj.com/2PwB9m1.

Winkelwagen: u voelt zich gestrest, ik haal er iemand voor u bij  
Walmart wil de gemoedstoestand van zijn klanten meten via de duwstang van het winkelwagentje. Het bedrijf heeft daarvoor een patent aangevraagd. De winkelwagen houdt de biometrische gegevens van de klant bij, zoals hun hartslag, temperatuur en stressniveau. Die gegevens worden verstuurd naar de servers van Walmart voor verdere analyse en wanneer de klant gestrest lijkt te zijn, komt er een winkelmedewerker assistentie bieden. 

Lees verder bij de Daily Mail: https://dailym.ai/2Exn6M7.

Storefront: u wilt winkelen, wij geven u virtual reality
In dit interview vertelt Storefront-ceo Mohamed Haouache over de ‘phygital’ retail ervaring van de toekomst. Hij deelt zijn inzichten over kortetermijnretail en de snelgroeiende plek van China in de toekomst van retail. Zowel fysiek als in andere vorm. Volgens Haouache lost de VR-pop-upwinkel veel van de beperkingen op van fysieke of online retail. 

Lees verder bij PSFK: https://bit.ly/2yJahbe.

U weet het niet meer? Wij hebben een overzicht
Tot slot nog zes dingen die je volgens Wired Smarter moet weten over de toekomst van retail. Hoewel de detailhandelverkopen er gezond uitzien, is het een understatement om te stellen dat de relatie tussen retailers en consumenten is veranderd. Nieuwe technologieën en innovaties, zoals de overgang naar digitaal, hebben de aard van het winkelen veranderd.  

Lees verder bij Wired: https://bit.ly/2NMgUze.

Dit is een premium artikel

Verder lezen?

Word member van RetailTrends

€28,75 Per maand

Log in of word member van RetailTrends en krijg toegang tot alle premium content.

Lees ook

Alle artikelen

Meest gelezen