Hudson’s Bay duikt dieper in het rood

Hudson’s Bay duikt dieper in het rood

Hudson’s Bay heeft in het eerste half jaar omgerekend zo’n 286 miljoen euro verlies geleden. Ook daalde de omzet met bijna een procent tot 4,4 miljard euro.

In de eerste zes maanden van vorig jaar bedroeg het verlies nog 161 miljoen euro. Naast de dalende omzet speelden de hogere kosten een rol, onder meer door de start van de Nederlandse activiteiten. De daling van de vergelijkbare omzet was in het tweede kwartaal wel minder sterk dan in het eerste. Op basis daarvan heeft de retailer vertrouwen in de rest van het jaar, zegt topman Richard Baker in een toelichting.

Hudson’s Bay opent deze week zijn eerste drie winkels in Nederland en de eerste outlet van Saks Off 5th. Na de opening in Amsterdam dinsdag, staan donderdag Rotterdam en Den Haag op het programma. In totaal opent de retailer deze maand tien warenhuizen.

Bekijk op RetailTrends hoe de eerste Nederlandse Hudson’s Bay-winkel eruitziet.
 

Reacties 3


Machiel R 8 sep, 13:32

Reinder ik weet niet waar jij destijds de positieve vibe over Topshelf hebt gelezen, ik hoorde alleen maar negatieve gevoelens en helaas voor mevr. van Kemenade zijn deze ook uitgekomen.
Reden waarom er ook nu veel negatieve teneur is over HB is het feit dat het concept warenhuis niet meer van deze tijd is. Ik wens HB en daarmee het Nederlandse winkellandschap heel veel succes maar ik vrees dat de klant er uiteindelijk niet geregeld zijn euros zal achterlaten. Het is niet mijn bedoeling de wijsneus uit te hangen, ik ben ook maar een gewone loonslaaf, de tijd zal leren hoe HB zich zal ontwikkelen.


Ton Bos 7 sep, 15:05

Helemaal eens met Reinder. Laten we blij zijn dat NL deze voorkeursbehandeling krijgt. Was inderdaad mooie kans om from scratch iets nieuws op te bouwen. Vergelijkingen met Kaufhof en Inno zijn niet relevant. Daar is het vernieuwingsproces nog nauwelijks op gang gekomen en is sprake van een bestaande situatie die omgevormd moet worden. Dat gaat lang duren en ik verwacht nog aanzienlijke saneringen, ook bij Karstadt.


Reinder Koornstra 7 sep, 14:52

Ik sta verbaasd over de negatieve teneur over Hudson's Bay die ik overal in de media aantref. Natuurlijk is Paul Moers helemaal in de wolken, maar dat kun je ook niet helemaal serieus nemen, natuurlijk. Uiteraard is het een spannende tijd, maar laten we het bedrijf hun kans geven. Merkwaardig genoeg was iedereen, behalve ik dan, juist heel positief over Topshelf, met een club mensen die onbekend was met de functie van een warenhuis in een grote stad. Dát is bij Hudson's zeker niet het geval.
En natuurlijk hebben ze internationaal fouten gemaakt, en kost dat geld, maar dat heeft naar alle waarschijnlijkheid nauwelijks invloed op de Nederlandse activiteiten.

Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!