V&D Concepthouse lanceert volgende maand een spaarsysteem voor zijn app Frendz. Gebruikers kunnen zogeheten ‘fashionpoints’ sparen om producten aan te schaffen. Dat vertelde mede-eigenaar Ronald van Zetten vorige week tijdens het Retail & Brands Festival.
Binnen Frendz kunnen gebruikers zelf moodboards samenstellen van mode-items. Als iemand iets koopt uit dat moodboard, krijgen zij daarvoor straks fashionpoints. Daarmee kunnen zij zelf weer aankopen doen.
Frendz was in april het eerste voormalige V&D-merk dat door Van Zetten en Roland Kahn opnieuw in de markt werd gezet. Later volgde in samenwerking met Albert Heijn ook Schoolcampus. Momenteel is V&D Concepthouse bezig met de nieuwe invulling van Prijzencircus, zei Van Zetten verder. Ook modemerken Liv en Soho worden opnieuw op de markt gebracht.
V&D Concepthouse kan een leidende rol spelen op het gebied van data in de modebranche, verwacht Van Zetten. “Wij zijn ook wat er bij de buren en in het hele land gebeurt.” De mede-eigenaar doelt daarmee op het inzicht in de data van de verschillende aangesloten merken.
Reacties 0