De Bijenkorf heeft donderdag de nieuwe cosmetica-afdeling in zijn Utrechtse vestiging geopend. De afdeling is uitgebreid van 350 tot elfhonderd vierkante meter.
Het assortiment is sterk uitgebreid en bevat naar eigen zeggen tien merken die in Nederland alleen bij de Bijenkorf verkrijgbaar zijn. In totaal zijn er 42 verschillende merken te krijgen. De uitbreiding van de cosmetica-afdeling past bij de premium experience-strategie, zegt ceo Giovanni Colauto. “Merken, service en winkelbeleving springen er op de nieuwe afdeling uit.” Eind november komen er ook nog twee ‘treament rooms’ voor persoonlijke serviceop de afdeling.
De opening is de derde fase van een grootscheepse verbouwing in Utrecht, die halverwege volgend jaar wordt afgerond. Het warenhuis vergroot daarmee zijn winkeloppervlakte van negenduizend tot vijftienduizend vierkante meter. Een jaar geleden werd de tweede etage, met onder meer woonaccessoires en restaurant The Kitchen, al vernieuwd. In maart van dit jaar werd de herenafdeling op de onderste etage verbouwd.
De Bijenkorf vernieuwde eerder al zijn warenhuis in Amsterdam. Ook werd eerder dit jaar aangekondigd dat de parterre van de winkel in Rotterdam onder handen wordt genomen.
John B. 14 sep, 18:52