De week in vier quotes

De week in vier quotes

Gepeperde meningen, rake observaties, niet te missen innovaties, opvallende onderzoeken. RetailTrends tipt wekelijks uitingen op de sociale kanalen, buitenlandse nieuwssites en andere media die een beeld geven van wat zich zoal buiten onze landsgrenzen heeft afgespeeld. Vandaag: de week in vier quotes.

"Als ik met pure online players praat, zijn die jaloers op ons"
Topman Jerry Storch van Hudson's Bay heeft het al vaker gezegd: het is niet zo dat consumenten niet meer van warenhuizen houden, alleen niet van slechte. Onlinespelers zijn volgens hem zelfs jaloers op de Canadese warenhuisketen die deze maand ons land betrad. "Ze zijn jaloers op onze service, onze paskamers, op alles wat je alleen kunt omdat je een fysieke retailer bent > http://bit.ly/2fotXbN

"We geven Gap en Banana niet op, maar erkennen dat de wereld verandert"
Gap-ceo Art Peck neemt de grootste beslissing in sinds zijn aantreden als topman twee jaar geleden. Meer dan tweehonderd winkels van Gap en Banana Republic gaan op slot, terwijl een sterkere focus komt te liggen op de nieuwere merken Old Navy en Athleta. Die twee waren inmiddels uitgegroeid tot de meest 'volwassen' labels in het portfolio, verklaart Peck. De winkelsluitingen vinden plaats op locaties die volgens hem 'terminaal ziek' waren > https://bloom.bg/2wuHfsH

"Amazon doodt geen retailers, dat doet slechte service"
Kom bij ceo Laura Alber van kookmerk Williams-Sonoma niet aan met kreten als 'retailapocalyps'. Het is volgens haar niet Amazon dat de doodsteek uitdeelt aan fysieke spelers, maar de slechte service van die retailers zelf. "Daarom ga je niet meer zo vaak naar het winkelcentrum als vroeger." Niet voor niets focussen Williams-Sonoma en zustermerken Pottery Barn en West Elm zich meer dan ooit op innovatie rond service > http://bit.ly/2x77SaS

"Personeelsmanagement begint met waardevol zijn en je levensverhaal delen"
Het personeelsbestand van Starbucks gaat er steeds gemêleerder uitzien, sinds de koffieketen heeft besloten vluchtelingen aan te nemen en minderheden met een laag inkomen en weinig perspectief. Om hen zo goed mogelijk in het bedrijf op te nemen, volstaat een eenvoudig winkelbezoek niet, volgens ceo Kevin Johnson. Hij geeft de voorkeur aan rondetafelgesprekken. Want dan komen de echte verhalen naar boven én luister je daarnaar met je hart > http://for.tn/2jvIUx2

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Dit artikel krijg je cadeau. Lees alles van RetailTrends voor slechts € 10,- (eerste maand).

Word member Of log in