Belsimpel.nl verwacht volgend jaar actief te zijn in een tweede buitenlandse markt. Veel grote buitenlandse webwinkels in de branche lopen achter op Nederland, zegt medeoprichter Jeroen Doorenbos tegen NU.nl.
Belsimpel.nl is momenteel al in België actief. Naar welk land de Nederlandse retailer als volgende uitbreidt, weet Doorenbos nog niet. Die keuze draait volgens hem niet alleen om het vertalen van de website, maar ook om het voldoen aan de lokale wet- en regelgeving en het assortiment. Bovendien is ook de Nederlandse webwinkel nog niet optimaal en ligt de telecombranche wat betreft achter op bjvoorbeeld supermarkten. "Een Albert Heijn en Jumbo zijn al behoorlijk geoptimaliseerd, op elk moment van de dag liggen er broodjes klaar en is het fruitschap vrij van rotte appels", aldus Doorenbos.
Doorenbos verwacht een concurrentievoordeel door zijn zelfontwikkelde platform. Zo hebben Duitse websites volgens hem nauwelijks filtermogelijkheden om zoekresultaten op basis van voorkeuren te laten zien. "Als onze technologie zo onderscheidend kan zijn, biedt dat interessante kansen om naar het buitenland te gaan."
Doorenbos vertelde vorig jaar al aan RetailTrends nadrukkelijk na te denken over expansie in het buitenland. Naast zijn webwinkel in Nederland en België heeft de retailer zeven fysieke winkels in eigen land.
Reacties 0