Eggo wil volgend jaar zijn eerste twee eigen winkels openen in Nederland. De Belgische keukenverkoper overweegt daarnaast een franchisemodel te introduceren om een snelle groei te bewerkstelligen. Dat laat ceo Frédéric Taminiaux weten tegenover De Tijd.
Eggo telt momenteel 53 vestigingen, waarvan het grootste deel in België staat. Daarnaast is het bedrijf actief in Luxemburg en Spanje. “In België gaan we ons winkelpark van 47 winkels in de komende jaren nog uitbreiden met zes tot acht nieuwe vestigingen, maar dan bereiken we een verzadigingspunt”, zegt Taminiaux.
De Belgische retailer wil door groter te worden betere prijzen bedingen bij leveranciers en zo de winst vergroten. Eggo mikt op het hogere segment en wil profiteren van de economische voorspoed in ons land. “We geloven dat er in Nederland een publiek is dat wat meer voor zijn keuken wil betalen in ruil voor een betere kwaliteit”, aldus de ceo.
Eggo investeert de komende drie jaar tien miljoen euro. Daarvan wordt onder meer de uitbreiding naar Nederland en de expansie in Spanje betaald, zegt Taminiaux. In Spanje wil de keukenverkoper groeien van de huidige vier winkels naar een tiental filialen eind 2018.
Reacties 0