D.I.O. verdwijnt uit de winkelstraat

De winkels van D.I.O. gaan verder onder de vlag van DA. Dat heeft de directie woensdagavond volgens Careality bekendgemaakt tijdens een bijeenkomst met de ondernemers.

De keuze voor de naam DA is gemaakt omdat de naamsbekendheid volgens de directie ‘vele malen groter’ is dan die van D.I.O. Bovendien heeft DA, in tegenstelling tot zijn zusterformule, een huismerk onder eigen naam. De ondernemers reageerden overwegend positief op het besluit. De toekomstplannen worden de komende maanden verder uitgewerkt.

Directeur Jos Jongstra van moederconcern NDS liet eerder al weten dat een van beide formules geschrapt zou worden. “Investeren in beide formules is echt onhoudbaar”, zo stelde hij. Het drogisterijconcern wil ‘met één sterk verhaal met de consument kunnen communiceren’, zo zegt de directeur. “Dat is lastig als je je van twee namen bedient.” 

Het fusiebedrijf in totaal goed voor zo’n vierhonderd drogisterijen in Nederland, die ongeveer gelijk over beide ketens zijn verdeeld. Eerder werd al duidelijk dat een nieuw hoofdkantoor voor het gecombineerde bedrijf wordt geopend in Amersfoort
 

Reacties

Eigenlijk treurig dat het ooit zo machtige DA via een paar tussenstappen is verworden tot een keten die de eigen broek niet meer kan ophouden. Aan de andere kant zit de organisatie opnieuw (STIP!) met het probleem dat er nu weer winkels met grote verschillen in oppervlakte én functie onder één vlag moeten opereren.

Geplaatst door Reinder Koornstra op 18 oktober 2017 om 15:03

Laatste nieuws

RetailTrends