Gepeperde meningen, rake observaties, niet te missen innovaties, opvallende onderzoeken. RetailTrends tipt wekelijks uitingen op de sociale kanalen, buitenlandse nieuwssites en andere media die een beeld geven van wat zich zoal buiten onze landsgrenzen heeft afgespeeld. Vandaag: de week in vier opvallende winkelopeningen én een uit eigen land.
Superdry Sport in Cardiff
Superdry kondigde afgelopen zomer al aan wereldwijd standalone sportwinkels te gaan openen. De eerste eigen vestiging is nu een feit: in Cardiff is een bestaande vestiging voorzien van het sportconcept, compleet met herkenbare ingang.
Lees verder bij FashionUnited: http://bit.ly/2hR1fQZ.
Zalando in Hamburg
Na maanden speculeren is de kogel door de kerk: Zalando opent een nieuwe winkel in Hamburg. Uiteraard gaat het daarbij om een outlet, want aan reguliere winkels doet de Duitse modeverkoper (nog) niet.
Lees verder bij TextilWirtschaft: http://bit.ly/2hR0xTP.
Bershka in New York
Inditex heeft al een aardige voet aan de grond in de Verenigde Staten, maar de formule Bershka was er nog niet actief. Althans, niet met een eigen winkel. In navolging van de webwinkel – die afgelopen lente werd gelanceerd – is er nu een pop-up winkel geopend in New York.
Lees verder bij Harpers Bazaar: http://bit.ly/2ip1IOt.
Amazon Bar in Tokio
Amazon is van alle markten thuis. Begon de Amerikaanse etailer ooit met de verkoop van boeken, inmiddels kun je er alles krijgen wat je maar kunt bedenken. Nu kun je zelfs voor een drankje bij Amazon terecht. In het luxe winkelgebied Ginza in Tokio is een pop-up bar geopend, zonder menu.
Lees verder bij CNN: http://cnnmon.ie/2yuQbn0.
Bonus: Lidl in Breda
Normaal is in dit ‘buitenlandse’ overzicht geen plek voor Nederlands nieuws, maar in het kader van opvallende winkelopeningen mag de vestiging van Lidl in Breda niet ontbreken. De supermarktketen heeft daar onder de radar een non-foodafdeling met aparte ingang geopend.
Lees verder bij Shopper Marketing Update: http://bit.ly/2xb7LbM.
Reacties 0