VanMoof heeft met behulp van crowdfunding het maximale bedrag van 2,5 miljoen euro opgehaald. Meer dan duizend mensen hebben een investering gedaan, meldt het Nederlandse stadsfietsenmerk.
VanMoof haalde de miljoenen binnen twee weken op via het platform OnePlanetCrowd. Na twee dagen was het streefbedrag van een miljoen euro al bereikt. Het bedrijf stelt dat nooit eerder zoveel geld is opgehaald in een equity crowdfundingcampagne op een Nederlands platform.
De voormalige RetailRookie haalde een maand terug al een investering van vier miljoen euro binnen van investeringsmaatschappij Slingshot. VanMoof gaat het geld gebruiken om zijn internationale ambities te realiseren. Behalve nieuwe winkels in vier tot vijf steden wil het label ook inzetten op productontwikkeling.
VanMoof verkoopt zijn fietsen al via vier brandstores, die te vinden zijn in Amsterdam, Berlijn, New York en Taipei. Het Amsterdamse merk verkoopt naar eigen zeggen zo’n tienduizend fietsen per jaar en zou steeds meer internationale vraag krijgen.
Reacties 0