'Albert Heijn heeft meeste én beste aanbiedingen'

'Albert Heijn heeft meeste én beste aanbiedingen'

Albert Heijn heeft van de Nederlandse supermarkten de meeste aanbiedingen per week. Ook biedt de markleider daarbij de hoogste kortingen, blijkt uit onderzoek van de Consumentenbond.

Albert Heijn heeft zowel voor A-merken, huismerken als verse producten de meeste aanbiedingen per week. Zo’n 1150 van de dertigduizend producten zijn wekelijks in de aanbieding. De korting is gemiddeld 34 procent en daarmee de hoogste van de negen onderzochte supermarktketens. Hoogvliet en Jumbo delen de tweede plaats met zeshonderd aanbiedingen die minimaal een week geldig zijn. Bij onderzoeken van de Consumentenbond naar reguliere productprijzen valt Albert Heijn juist steevast duurder uit dan de andere supermarktketens.

Boni, DekaMarkt en Dirk hebben de minste aanbiedingen, zo’n driehonderd per week. Jumbo biedt met zijn acties de laagste kortingen, variërend van twintig tot 25 procent. Producten in de supermarkt worden volgens de Consumentenbond steeds vaker met korting gekocht. Aanbiedingen zijn momenteel goed voor een kwart van de totale omzet.

Jumbo maakte eerder deze maand een reeks prijsverlagingen bekend, waar door enkele andere supermarktketens op werd gereageerd. Om van een nieuwe prijzenoorlog te spreken is het nog te vroeg, zegt prijzenonderzoeker Ferry Ploeg van de Consumentenbond. Het aantal producten is daarvoor te beperkt en het gaat vooral om ‘lastig verkrijgbare huismerken’. “Je zou het eerder een huismerkenoorlog kunnen noemen”, stelt Ploeg.
 

Reacties

Hoezo moet Albert Heijn weer naar voren worden gebracht .
Omdat hij de meeste aanbiedingen heeft ?? klink klare onzin de andere winkels doe het even goed. als je bij ons ziet kan A.H. de andere winkels wel schieten want hij vind dat hij de beste is.Lidl en Adi die zijn hier in opmars met zeer mooie en uitgebreide winkels , Ja en dat doet pijn bij de keten A.H.

Geplaatst door Jan van Rossem op 24 oktober 2017 om 10:40

Beste jan,

Na dit bericht gelezen te hebben wil ik hier nog even iets op zeggen. De Aldi en de Lidl zijn helemaal niet zoveel ‘nieuwe’ winkels aan het maken (door u vertaald als opmars). En de Aldi en de Lidl (heeft een redelijke slechte naam dus willen de ‘echte’ hoogopgeleide ook niet heen)is echt voor een ander soort mens die minder geld willen of kunnen uitgeven. En A.H.? Het is gewoon ah of Ah.

Geplaatst door Jon Snot op 24 oktober 2017 om 12:52

@Jan

Dit is een website voor retail experts, geen prikbord in de AH ;)

Geplaatst door Seb Seb op 24 oktober 2017 om 15:55

@sebseb

Wat is dat voor een onzin wat jij zegt.

Geplaatst door Jon Snot op 24 oktober 2017 om 17:03

Laatste nieuws









RetailTrends