Gepeperde meningen, rake observaties, niet te missen innovaties, opvallende onderzoeken. RetailTrends tipt wekelijks uitingen op de sociale kanalen, buitenlandse nieuwssites en andere media die een beeld geven van wat zich zoal buiten onze landsgrenzen heeft afgespeeld. Vandaag: de week in vier opinies.
Waar moet Amazon zijn hoofdkantoor neerzetten?
Over een gebrek aan keuze heeft Amazon niet te klagen. Maar liefst 238 steden strijden om het tweede hoofdkantoor van de e-commercereus binnen te halen. Niet zo gek, want Amazon belooft investeringen ter waarde van vijf miljard dollar en vijftigduizend goedbetaalde banen. Wat is wijsheid voor Amazon?
Lees verder bij Forbes: http://bit.ly/2yPdI28
Private label, het geheime wapen van retail
Retailers doen van alles om het consumenten naar de zin te maken. Van sameday-delivery tot een glaasje champagne in de winkel. Maar zijn dat de tools die het verschil kunnen maken? Of zou het voeren van een private label veel meer impact kunnen hebben?
Lees verder bij Bloomberg: https://bloom.bg/2yUL7bs
De mythe van de retailapocalyps
Hoewel dit jaar al 8600 fysieke winkels hun deuren voorgoed sloten in de Verenigde Staten en volgens sommigen het laatste grote winkelcentrum in het land al gebouwd is, is het te snel om aan doemscenario's te denken. Want waarom sluit Starbucks zijn webshop, terwijl Amazon het fysieke domein betreedt?
Lees verder bij Computerworld: http://bit.ly/2zJm2NO
Zo win je de decembermaand
December betekent doorpakken voor retailers. Geen maand rinkelt de kassa zo hard als rond de feestdagen. Wat kun je doen om maximaal te profiteren van deze periode, zowel vooraf, tijdens als na het feestseizoen?
Lees verder bij Retail Dive: http://bit.ly/2yPKMqK
Reacties 0