G-Star RAW heeft zijn debuut gemaakt tijdens de virtuele modeshow van Tmall. De marktplaats van Alibaba organiseerde dinsdag voor de tweede keer de zogenoemde ‘see now buy now’-show, die meer dan honderd miljoen Chinese kijkers trok.
G-Star liet tijdens het event een exclusieve collectie, waaronder een handgemaakte jeans door ‘head of imagination’ Pharrel Williams. Het Nederlandse label werd vergezeld door merken als Polo Ralph Lauren, Rimowa en MAC. De show werd door zeven media uitgezonden, waaronder Beijing TV, online videoplatform Youku en social mediaplatform Weibo.
Kleding die tijdens de fashionshow van Tmall wordt getoond, is direct te koop. ‘See now buy now’ wordt jaarlijks gehouden in aanloop naar Singles’ Day, dat plaatsvindt op 11 november. Vorig jaar bedroeg de omzet tijdens het koopjesfestijn van Alibaba meer dan honderd miljard yuan, omgerekend ruim dertien miljard euro. Singles’ Day is inmiddels omgedoopt tot het Global Shopping Festival.
Bekijk een video van het 'see now buy now'-event op RetailTrends.
Peter Eiselin 1 nov, 23:05