De omzetdalingen waar Bruynzeel Keukens sinds de crisis mee te maken heeft gehad, zijn inmiddels voor meer dan de helft weer goedgemaakt. “Maar we zijn nog zeker niet op het niveau van daarvoor”, zegt ceo Anton Sanders van moederbedrijf DKG tegenover BNR.
De gouden tijden van voor 2009 komen volgens Sanders niet meer terug. Hoewel de crisis achter de rug is, is de consument daar volgens hem voorzichtiger uitgekomen. Zo lenen mensen volgens de ceo minder voor bijvoorbeeld de ver- of inbouw van een keuken. “Het is niet meer zoals in 2008, toen men zonder nadenken de financieringskraan openzette.”
Bruynzeel Keukens is sinds kort gestart met een nieuwe strategie. Daarbij ligt een sterke focus op meer transparantie. Het imago van de keukenbranche is volgens hem geschaad door recente perikelen over verkoopmethoden. Zo ontstond commotie over het beleid van De Mandemakers Groep, waarbij klanten na annulering nog steeds dertig procent van de aankoopprijs moesten betalen. De Mandemakers Groep paste daarop zijn beleid aan. “Dat heeft de branche een bepaald imago gegeven en dat stoort mij”, aldus Sanders.
Reacties 0