Wie denkt dat automatisering in de retail iets van de laatste jaren is, heeft het mis. Voor DLA Piper gaat de geschiedenis terug tot de invoering van de ‘honesty box’: het doosje waar mensen geld ingooien als ze iets hebben weggepakt. Dankzij technologische mogelijkheden groeide dit concept een paar eeuwen terug al uit tot de verkoopautomaat. De afgelopen jaren volgden de innovaties elkaar in rapper tempo op, waardoor met name de logistiek minder behoefte krijgt aan mensenhanden. Kunnen we over niet al te lange tijd een bestelling plaatsen via onze mobiele telefoon, waarna de order automatisch wordt gepickt en verpakt in een gerobotiseerd magazijn en een bezorgrobot langs de deur wordt gestuurd?
RetailTrends besteedt deze week aandacht aan technologie en de kansen voor de business van morgen. In het novembernummer van RetailTrends verkennen we binnen het thema What's Next in Tech onder meer wat algoritmen kunnen betekenen voor de ontwikkeling van fysieke producten, door een kijkje te nemen in de keuken van een Deense en Engelse startup. Lees verder hoe Adidas de 3D-code voor massaprodcutie kraakte en wat de tussenstand van de robopocaplyse is. Klik hier om het magazine digitaal te lezen. Nog geen member? Klik hier.
Reacties 0