Detailhandel verwacht 'enorme drukte' tijdens Black Friday

Detailhandel Nederland verwacht dat Black Friday een impuls geeft aan de verkopen voor Sinterklaas en Kerst. De brancheorganisatie houdt rekening met ‘enorme drukte’ en zeven procent extra omzet ten opzichte van de feestmaand in 2016.

Winkeliers zouden volgende week vrijdag massaal meedoen aan Black Friday, onder meer door de openingstijden te verruimen. “Consumenten kunnen zich een week na de intocht van Sinterklaas te buiten gaan aan koopjes”, aldus directeur Sander van Golberdinge. Ook de periode na Black Friday zullen veel winkeliers hun winkels langer open houden.

Detailhandel Nederland denkt dat het Amerikaanse winkelfenomeen inmiddels een traditie is geworden in Nederland. Twee op de drie Nederlanders is op de hoogte van Black Friday, blijkt uit recent onderzoek van Motivaction onder duizend consumenten. Vooral onder millennials is de koopjesdag goed bekend.

Vorig jaar zou zeven procent van de consumenten aan Black Friday hebben meegedaan. Dit jaar verwacht achttien procent volgende week vrijdag op koopjesjacht te gaan. De helft van de ondervraagden is echter sceptisch over het niveau van de aanbiedingen. Daarnaast laat tweederde weten zo’n dag zich niet voor te laten schrijven en zelf te willen bepalen wanneer ze gaan shoppen.

Lees meer over het winkelfenomeen in Nederland op RetailTrends.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

RetailTrends


Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!