Gepeperde meningen, rake observaties, niet te missen innovaties, opvallende onderzoeken. RetailTrends tipt wekelijks uitingen op de sociale kanalen, buitenlandse nieuwssites en andere media die een beeld geven van wat zich zoal buiten onze landsgrenzen heeft afgespeeld. Vandaag: de week in vijf rapporten.
MetaPack 2017 State of eCommerce Delivery
Meer dan de helft van de consumenten baseren hun aankopen op de bezorgopties. Althans, dat zou blijken uit onderzoek onder bijna 3600 consumenten uit het Verenigd Koninkrijk, Frankrijk, Duitsland en de Verenigde Staten. Retaielrs en merken kunnen het zich volgens MetaPack niet veroorloven zelfgenoegzaam te worden over de strategische rol die bezorging speelt in hun e-commercestrategie, omdat het de kracht heeft om een online winkelervaring te maken of te breken.
Lees verder bij Internet Retailing: http://bit.ly/2zNCwYE.
Klik hier het volledige rapport.
PSFK's Future of Retail 2018
De moderne consument denkt niet in termen als fysiek, online of mobiel. Ze willen in hun favoriete winkel shoppen of hun favoriete merk kopen op de manier en momenten dat het hen uitkomt en met de best mogelijke winkelervaring. De retailsector zucht echter onder de afzonderlijke logistiek voor elk kanaal.
Lees verder bij PSFK: http://bit.ly/2ANQ7fI.
Klik hier voor het volledige rapport.
Main Streets Across The World 2017
New Bond Street is de nieuwste duurste winkelstraat van Europa, blijkt uit onderzoek van Cushman & Wakefield. De Londense winkelstraat neemt de plek over van Champs Élyséés in Parijs. De afstand naar Upper 5th Avenue in New York, sinds jaar en dag de duurste winkelstraat ter wereld, is enorm. 12.062 euro per vierkante meter per jaar om precies te zijn.
Lees verder bij City A.M.: http://bit.ly/2ioeUjO.
Klik hier het volledige rapport.
BeShopping100
Amazon is de grootste etailer van België, voor 'onze eigen' bol.com en Apple. Het is voor het derde jaar op rij dat de Amerikanen de ranglijst bij onze zuiderburen aanvoert. De omzet zou inmiddels 1,2 miljard euro bedragen. Opvallend is de enorme stijging van Hubo - niet te verwarren met de doe-het-zelfketen uit Nederland - van de zestigste naar de 26ste plaats.
Lees verder bij BeCommerce: http://bit.ly/2j1ZJfn.
Klik hier voor het volledige rapport.
Future of Retail 2030
Automatisering, customization en big data zijn een aantal van de trends die de detailhandel en de manier waarop consumenten shoppen in de toekomst veranderen. Zo gaan retailers meer in nieuwe technologieën investeren en maken mensenhanden plaats voor robots. Vastgoedadviseur CBRE onthult een reeks inzichten voor het winkellandschap in 2030.
Lees verder bij Across Magazine: http://bit.ly/2j2lEmG.
Klik hier het volledige rapport.
Reacties 0