Amsterdam mag ja/ja-sticker invoeren

Amsterdam mag ja/ja-sticker invoeren

De folderbranche heeft de rechtszaak die tegen de gemeente Amsterdam werd aangespannen verloren. Daardoor kan de gemeente doorgaan met het voornemen om vanaf 1 januari het gebruik van ja/ja-stickers in te voeren.

De rechtszaak werd aangespannen door brancheorganisaties MailDB en Koninklijk Verbond van Grafische Ondernemingen en Netwerk VSP, dat het platform Spotta exploiteert. Zij zijn fel tegen het plan, waarbij inwoners een sticker op hun brievenbus moeten plakken als ze wel ongeadresseerd reclamedrukwerk willen ontvangen. Nu vallen de folders nog in de bus als er geen nee/nee- of nee/ja-sticker is opgeplakt.

De gemeente verwacht zesduizend gekapte bomen per jaar te besparen. Een huishouden ontvangt nu jaarlijks gemiddeld 34 kilo reclamedrukwerk. De folderbranche is echter bang voor schade voor winkeliers, nu er een mes wordt gezet in de 350 duizend aanbiedingen die jaarlijks worden verspreid. Een hoger beroep behoort nog tot de mogelijkheden.

MailDB is ondertussen met een campagne begonnen om Amsterdammers te stimuleren hun ‘brievenbus op groen te zetten’. Er wordt een groene ja-sticker verspreid via het folderpakket, terwijl ook tal van winkeliers de sticker de komende maanden gaan verspreiden.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!