'Vier op de tien consumenten kopen sinterklaascadeaus'

'Vier op de tien consumenten kopen sinterklaascadeaus'

Ruim veertig procent van de Nederlandse consumenten koopt cadeaus voor het sinterklaasfeest. Daaraan besteden zij gemiddeld 77 euro, blijkt uit onderzoek van ING.

Van de dertigers – vaak ouders met jonger kinderen – doet meer dan de helft bestedingen voor Sinterklaas. Consumenten tussen de dertig en vijftig geven met gemiddeld negentig euro het meeste uit. Bij twintigers zijn de bestedingen het laagst, met gemiddeld 56 euro. 

Ongeveer 35 procent van de cadeaus wordt naar verwachting online gekocht, een fractie meer dan vorig jaar. Vooral jongeren kiezen vaker dan vorig jaar voor online aankopen, maar ook onder oudere consumenten wint het online kanaal licht aan belang.

De sinterklaasverkopen krijgen dit jaar een extra impuls door de groeiende populariteit van Black Friday en Cyber Monday, verwachten Thuiswinkel.org en Detailhandel Nederland. Mede daardoor rekenen winkeliers op zeven procent meer omzet in de feestperiode dan vorig jaar. 
 

Reacties 1


ikke weet het 27 nov, 18:47

En dan straks maar weer online klagen dat de cadeaus niet op tijd binnen zijn,
DAAROM zijn er winkels, kijken zien en kopen.

En de actie met black friday is bullshit.

Mediamarkt AANBIEDING mac pro van € 979 voor maar €969 een DIJK van een aanbieding,.
Kruitvat ALLE speelgoed 20 % black Friday korting.
Folder van deze week 25 % korting, ja we worden lekker voor de gek gehouden.

En de consument trapt er iedere keer weer lekker in.

Was toch de kreet van Mediamarkt...... IK BEN TOCH NIET GEK ??

Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!