De Bijenkorf is niet alleen een warenhuis met producten, maar bovenal een verhalenverteller. Daarbij heeft een blik kattenvoer net zo goed een verhaal in zich als een handtas van Louis Vuitton, zegt directeur marketing & communicatie Marjolijn Meynen in het decembernummer van RetailTrends. December is natuurlijk bij uitstek een maand om aan storytelling te doen. Het sinterklaasverhaal is voor dit jaar weer achter de rug, maar Kerst staat alweer voor de deur. Naast de interactieve etalages, waar we eerder al aandacht aan besteedden, heeft de retailer in zijn Amsterdamse vestiging nog drie elementen aan het verhaal toegevoegd. De meest in het oog springende is het 'zwevende woud' van 360 kerstbomen.
Geïnspireerd op winterse bossen en sneeuwval, heeft Snarkitecture een driedimensionaal zwevend woud gecreëerd. 360 volledig witte kunstbomen zijn opgehangen in een grid, 'spelend met de relatie tussen de natuur en orde'.
De Bijenkorf introduceert verder Kerstshoppers, die op wens van de klant originele cadeaus verzamelen voor vrienden en familie en alles feestelijk inpakken. Zo vermindert de kerststress en hoeven klanten niet in de rij te staan om af te rekenen, is de gedachte. Tot slot heeft de warenhuisketen woensdag een livestream uitgezonden op zijn Facebookpagina, gepresenteerd door vlogger Lizzy van der Ligt, ter inspiratie voor onder meer het dekken van de kersttafel en het kiezen van een feestelijke outfit.
In het decembernummer van RetailTrends gaat Meynen uitgebreid in op de rol van storytelling bij de Bijenkorf en wat de ingrediënten zijn van een goed verhaal. Klik hier voor meer informatie over een abonnement.
Reacties 0