AH to go trekt zich terug uit Duitsland

AH to go trekt zich terug uit Duitsland

Albert Heijn sluit eind maart zijn in totaal elf Duitse vestigingen van AH to go. De supermarktketen ziet bij onze oosterburen onvoldoende groeimogelijkheden voor de gemaksformule, zegt een woordvoerder tegen Distrifood.

Albert Heijn ziet weliswaar een ‘bescheiden groei’ in de winkels, maar ziet weinig mogelijkheden voor een duurzaam bedrijf in de toekomst. AH to go ging in 2012 van start in Duitsland en heeft volgens de woordvoerder ruim de tijd genomen om te kijken of de formule aanslaat. “Het is dus geen lichtvaardig besluit geweest.”

Wanneer de winkels precies sluiten, verschilt per vestiging. Op 31 maart moeten alle locaties gesloten zijn. AH to go heeft zes eigen winkels in Noordrijn-Westfalen. Daarnaast gaan ook de vijf winkels bij tankstations van Shell op slot. Die samenwerking ging pas in september vorig jaar van start.


 

Reacties 4


Peter Jansen 14 dec, 00:51

Misschien komen ze er achter dat Duitsland toch anders is dan Nederland. Kijk eens naar het kwebbelende personeel in de Nederlandse AH over hun privé-leven.
In Duitsland is dat niet echt gebruikelijk, alleen zakelijke gesprekken tussen het personeel, zoals over bevoorrading van de winkel.


Seb Seb 14 dec, 08:59

@Peter
Inderdaad, het kwebbelend personeel was de ondergang van AH to go in Duitsland.

Je reacties hier zijn écht inhoudsloos.


Seb Seb 14 dec, 09:02

In principe stelt Ahold Delhaize dat de operatie van AH to go in Duitsland verliesgevend was. Ze hebben echter veel kunnen leren over de Duitse markt. Wie weet, misschien is het een opmaat naar een overname in Duitsland.


Peter Jansen 14 dec, 16:07

Dag Seb Seb....
jouwe zijn inhoudloos, steeds maar teruggaand naar het verleden
AH is een zakelijk bedrijf en niet meer, daar blijf je mee bestaan.
Dat is niet inhoudloos. Goedkope opmerking zeg. Krijg je daarvoor bonus?

Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!