Gepeperde meningen, rake observaties, niet te missen innovaties, opvallende onderzoeken. RetailTrends tipt wekelijks uitingen op de sociale kanalen, buitenlandse nieuwssites en andere media die een beeld geven van wat zich zoal buiten onze landsgrenzen heeft afgespeeld. Vandaag: de week in vier kerstberichten.
Balans
De finishlijn van de belangrijkste retailmaand van het jaar komt in zicht. Black Friday, Cyber Monday, Thanksgiving en Kerst: nog even en al die omzetboosters zijn weer achter de rug. Wat is dit jaar de oogst van het winkelfestijn? Alvast een voorspelling van de balans die we straks kunnen opmaken.
Lees verder bij Forbes: http://bit.ly/2CYc90h
Terugwinnen
Ook in de Verenigde Staten zitten de economie en het consumentenvertrouwen in de lift omhoog. Daarom is deze kerstperiode misschien wel de meest kansrijke in jaren. Maar tegelijkertijd staat de wereld niet stil en pakken webwinkels een steeds groter aandeel mee. Hoe kunnen traditionele retailers de kerstshoppers terugwinnen?
Lees verder bij Fortune: http://for.tn/2Dscfyp
Personeel
Voor veel mensen is Kerst een feest, maar voor winkelpersoneel lang niet altijd. Uit een studie in Australië blijkt dat 85 procent van het retailpersoneel in deze periode te maken krijgt met agressief gedrag van klanten. Voor zowel consumenten als winkelmedewerkers betekent het namelijk ook een stressvolle periode. Reden voor de Shop, Distributive and Allied Employees' Association om een oproep tot redelijkheid en geduld te doen.
Lees verder bij Adelaide Now: http://bit.ly/2CWbbSk
Financiële nood
Kerst lijkt een periode om de omzet een boost te geven, maar blijkt dat niet altijd. Nieuwe koopjesdagen als Black Friday en Cyber Monday lijken te kannibaliseren op het aloude kerstfeest. En dan werd Engeland in een van de belangrijkste decemberweekenden ook nog eens geteisterd door sneeuw. Bijna 45 duizend Britse retailers zouden zo vlak voor Kerst in financiële problemen verkeren.
Lees verder bij The Guardian: http://bit.ly/2BQhojt
Reacties 0