Albert Heijn wil duizend nieuwe producten onder eigen merk

Albert Heijn wil duizend nieuwe producten onder eigen merk

Albert Heijn heeft dit jaar meer dan twaalfhonderd nieuwe producten onder zijn eigen merk geïntroduceerd. In 2018 moeten dat er zeker duizend worden, vertelt commercieel directeur Marit van Egmond aan Levensmiddelenkrant.

Nieuwe producten liggen bij Albert Heijn steeds sneller in het schap, stelt Van Egmond. Waar het drie jaar terug 45 weken kon duren voordat een productidee de supermarkt haalde, is dat nu nog maar vijf weken. “In 2018 willen we daarin nog sneller worden.”

Ondanks de hoeveelheid introducties onder het eigen merk, is het aandeel van A-merken in de supermarkten van Albert Heijn volgens Van Egmond ‘gewoon weer gestegen’. Ze is er nog altijd van overtuigd dat juist deze A-merkfabrikanten hun innovatievermogen kunnen verbeteren. “Dat is in het afgelopen jaar ook wel gebeurd, maar het kan nog beter.” Daarvoor wijst ze onder meer op het vlak van gezondheid, voedsel met toegevoegde waarde en traditionele houdbare categorieën, zoals maaltijdpakketten. “Voor mooie innovaties maken wij graag ruimte”, aldus Van Egmond.

De eigen merken van Albert Heijn zijn verantwoordelijk voor ongeveer de helft van zijn verkopen, vertelde ceo Dick Boer van moederbedrijf Ahold Delhaize vorig jaar. Hij noemde die merken destijds al innovatiever dan veel A-merken. Ook topman Jan Brouwer van Plus liet onlangs in RetailTrends weten  ‘onaangenaam verrast te zijn door het innovatieve vermogen van zeer grote fabrikanten en leveranciers’.

Reacties

Laatste nieuws









RetailTrends