De tien best gelezen artikelen van 2017

De tien best gelezen artikelen van 2017

Net als op RetailNews voert Blokker Holding de lijst met meest gelezen artikelen aan. Ook Hudson's Bay is populair op RetailTrends getuige de twee noteringen, evenveel als de Markthal. De rest van de lijst wordt gevuld met faillissementen en fotoseries, waaronder van de 'meest bijzondere frietervaring' van ons land. Dit is de volledige top tien:

1. Dit is het antwoord van Blokker op tien prangende vragen
Het nieuws sloeg in als een bom: Blokker Holding gaat alleen door met Blokker. En een beetje met Marskramer. Het overgrote deel van het roemruchte detailhandelsconcern kwam in mei in de etalage. Over twee jaar is Blokker Holding niet meer. Op het hoofdkantoor in Amsterdam gaf ceo Casper Meijer samen met cfo Jeroen Visser antwoord op alle prangende vragen over de radicale strategiewijziging.

2. Het overdonderende succes van de Markthal: de feiten
Er is veel te doen om de Markthal, het iconische gebouw in de binnenstad van Rotterdam. De laatste tijd duiken er veel negatieve publicaties op, merkt Hans van Tellingen. De Markthal is volgens hem een groot succes waar velen van profiteren. In dit artikel komen de feiten over bezoekersaantallen, bestedingen, omzet en verzorgingsgebied aan bod.

3. Dit moet je weten over de hectiek rond Hudson’s Bay
De timing kon haast niet beroerder. Vlak voor de opening van het eerste warenhuis in Nederland, wordt de toekomst van Hudson’s Bay in Duitsland in twijfel getrokken. Een activistische aandeelhouder wil zelfs een vertrek uit Europa afdwingen. Wat nu?

4. Hier vind je de ‘meest bijzondere frietervaring’ van ons land
Amsterdam is een snackbar rijker. Niet zomaar een snackbar, maar een zaak waar je terecht kunt voor ‘culinair hoogstaande friet’ in een ongewone omgeving.

5. Waarom de Markthal gewoon een chique vreetkeet is
Rupert Parker Brady vindt dat het experiment met de Markthal niet is geslaagd. “Vanaf dag één maakte de Markthal een valse start en dat is door onkunde van de eigenaar nooit rechtgezet. Het is in de praktijk een chique ‘vreetkeet’. En wat is daar mis mee als dat is wat mensen willen?”

6. Dit is het nieuwe foodconcept van HEMA
Terwijl aan de overkant Hudson’s Bay met een La Place zijn deuren opende, toonde HEMA in september zijn nieuwe foodconcept aan het grote publiek. Bezoekers van de binnenstad van Tilburg kunnen nu ook voor salades, verse pasta’s, broodjes en pizza’s naar ‘Lekker HEMA’, zoals het nieuwe concept van de Nederlandse winkelketen heet.

7. Vijf vragen over het faillissement van Phone House
Het was een tijdje rustig wat betreft faillissementen van grote winkelketens, maar de stroom trok begin dit jaar weer aardig aan. Eind januari waren er het bankroet van Euroland en de Nederlandse tak van Charles Vögele, en in februari kon ook Phone House het niet meer bolwerken. Wat heeft de telecomwinkelketen in zwaar weer doen belanden?

8. Zo komt Hudson’s Bay eruit te zien
Maandenlang hield Hudson's Bay ons land in spanning, maar in september werd dan toch echt de eerste winkel geopend. Amsterdam had de eer als eerste met het Canadese warenhuis kennis te maken, met de flagshipstore aan het Rokin.

9. Waarom het aanvalsplan van Topshelf is mislukt
Vol trots werd Topshelf door eigenaar Inge van Kemenade gepresenteerd als opvolger van V&D. Anderhalf jaar na de lancering van de nieuwe warenhuisformule, gaan de winkels echter weer op slot. Waar ging het mis?

10. Zo ging Tuunte strijdend ten onder
Vier jaar terug was Tuunte al zo goed als failliet. Met steun van investeerders werd nog een transitie ingezet, maar die blijkt tevergeefs. De modeketen ging in augustus alsnog over de kop, tot grote spijt van directeur Louis van Andel.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Dit artikel krijg je cadeau. Lees alles van RetailTrends voor slechts € 10,- (eerste maand).

Word member Of log in