JD.com lanceert supermarktconcept 7Fresh

JD.com lanceert supermarktconcept 7Fresh

JD.com heeft in Beijing een eerste fysieke supermarkt voor consumenten geopend. De Chinese webwinkelreus wil uiteindelijk honderden van deze winkels met technologische snufjes openen.

De winkel bevat onder meer ‘magische spiegels’, die weten wanneer een klant een product pakt en vervolgens informatie daarover op een scherm tonen. Ook worden de supermarkten uitgerust met slimme winkelwagentjes, die zelf achter klanten aan rijden. Naast reguliere betaalmethoden via een gewone- en zelfscankassa, is het mogelijk te betalen via een gezichtsherkenningsysteem dat verbonden is met de 7Fresh-app. Klanten kunnen er ook voor kiezen producten binnen een half uur thuisbezorgd te krijgen. 

De winkels worden ook uitgerust met een restaurant. JD.com springt met 7Fresh naar eigen zeggen in een gat in het fysieke retaillandschap van China. Een ‘premium offline supermarktervaring’ was volgens de e-commercereus nog niet beschikbaar. Zo zijn het ‘grote en schone’ winkels met een groot aanbod aan geïmporteerde versproducten. Eerder werd het 7Fresh-concept al getest op het eigen hoofdkantoor.

Concurrent Alibaba experimenteert al langer met verschillende offline winkelconcepten. Zo heeft het inmiddels enkele tientallen supermarkten onder de naam Hema in verschillende Chinese steden.
 

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!