AH: Conflict met Johma en ophef om klantprofielen

AH: Conflict met Johma en ophef om klantprofielen

Albert Heijn verkoopt voorlopig geen producten van de Twentse saladeproducent Johma. De twee partijen hebben een conflict over ‘commerciële afspraken’ voor het aankomende jaar.

De supermarktketen zegt in gesprek te blijven met Johma om tot een oplossing te komen. Tot die tijd moeten klanten het doen met alternatieven producten.

Johma vertrouwt er op zijn beurt op dat er ‘binnen niet al te lange tijd’ een oplossing komt. Zijn salades zijn in andere supermarkten nog wel gewoon te koop.

Klantprofielen
Albert Heijn was afgelopen weekend ook onderwerp van gesprek vanwege zijn klantprofielen in de cursus voor nieuwe medewerkers. Daarin is de ‘premium’-klant een blanke man met een bril, en de budgetklant een donkere vrouw met een kind. Deze profielen zijn volgens de supermarktketen bedoeld om het assortiment in de filialen aan te passen aan het type klant dat het filiaal bezoekt.

Albert Heijn stelt dat de klantprofielen inmiddels offline zijn gehaald. De afbeeldingen zijn volgens een woordvoerder ongelukkig gekozen. “Daar zit geen idee achter, maar nu mensen er aanstoot aan nemen, gaan we er kritisch naar kijken”, zegt hij in het Algemeen Dagblad.

Reacties

Laatste nieuws









RetailTrends