Picnic en Bloomon populair bij investeerders

Picnic en Bloomon populair bij investeerders

Picnic is de Nederlandse startup die het afgelopen jaar met afstand het meeste groeigeld heeft opgehaald. Met de investering van honderd miljoen voert de onlinesupermarkt de lijst van 122 startups aan, die het Utrechtse bureau Golden Egg Check heeft opgesteld.

Picnic maakte in maart vorig jaar bekend honderd miljoen groeigeld te hebben opgehaald bij vier investeringsfondsen. Daarmee is de etailer goed voor bijna een zesde van het totale bedrag dat Nederlandse startups afgelopen jaar aan investeringen ophaalden. Bloomon wist 21,4 miljoen euro aan te trekken, en staat daarmee op de zevende plaats in de lijst. Andere retailers in het overzicht zijn VanMoof (40), Flinders (44) en United Wardrobe (74) die respectievelijk vier miljoen, drie miljoen en een miljoen aan groeigeld kregen.

Ook boodschappenapp Sjoprz (69) en bezorgdienst Superbuddy (77) staan in de lijst, met investeringen van ongeveer een miljoen. In totaal haalden de Nederlandse startups in het overzicht 646 miljoen euro op. Koploper Picnic trok bijna dubbel zoveel groeigeld aan als de nummer twee in de lijst.


 

RetailTrends