Lief! verdwijnt als aparte webshop

Lief! verdwijnt als aparte webshop

De webshop van Lief! lifestyle wordt geïntegreerd in 4little van moederbedrijf Kids Fashion Group. De stap past bij de sterkere focus van de kinderkledingverkoper op multibrand.

De beslissing van Kids Fashion Group is een logische, zegt oprichter en head of franchising John van den Herik van Lief!. “Zowel on- als offline ligt de focus in de organisatie op multibrand en aangezien de volledige logistieke organisatie ook in Duitsland ligt, is deze keuze zeer begrijpelijk.” Voor de online activiteiten van het merk Lief! lifestyle wordt de samenwerking met Wehkamp geïntensiveerd. De eigen webshop verwijst nu al door naar die van het platform.

Lief! is vanaf dit jaar, naast het eigen merk, verantwoordelijk voor de activiteiten van Tom Tailor in de Benelux. De integratie van het nieuwe kindermodemerk maakte dat het afgelopen seizoen volgens Van den Herik ‘best pittig’ was. “Als je een merk met een miljoenenomzet, zes verkoopperiodes en twaalf levertermijnen in een tijdsbestek van een paar maanden moet integreren gaat dat helaas niet zonder slag of stoot.” Hoewel de andere merken binnen Kids Fashion Group daardoor een ‘niet al te beste performance’ hebben geleverd, is dit volgens hem nu weer op de rit.

Lief! lifestyle sloot in 2016 al zijn eigen conceptstore in Sliedrecht. Ook werd de outlet in Batavia Stad omgebouwd tot multibrandwinkel Lief! Kids Brands House.

Reacties

Laatste nieuws









RetailTrends