Zo mengt Bulgari oud en nieuw

Zo mengt Bulgari oud en nieuw

De iconische flagshipstore van Bulgari staat al sinds 1905 aan de Via Condotti in Rome. Oprichter Sotirio Bulgari doopte de vestiging The Old Curiosity Shop, genoemd naar de roman van Charles Dickens. Nu, bijna 115 jaar later, heeft de winkel onder the naam The New Curiosity Shop een buurman gekregen.

Een eigentijdse, luxueze interpretatie van het origineel, zo moeten we de nieuwe Bulgari-winkel zien. Daarmee wil het luxemerk vooral jongere generaties aanspreken. Voor het interieur sloeg het merk de handen ineen met Fornasetti, een eveneens Italiaans woon- en decoratiemerk. De handgemaakte houten meubels, porseleinen servies en gouden borden met astronomische thema's van dat label zijn rijkelijk aanwezig. De 'magische spiegels' zorgen ervoor dat niets is wat het lijkt.

De winkel draait volgens Bulgari - naast nieuwsgierigheid - om tegenstellingen. Een lijn splitst de ruimte in tweeën, waarbij een warm gedeelte met vooral hout en een minimalistisch gedeelte met marmer tegenover elkaar staan. Verder mengt traditie zich met eigentijdsheid en felle kleuren contrasteren met wit. Op een interactieve tafel met scherm in het midden van de ruimte kunnen bezoekers het gehele winkelaanbod bekijken.

De ruimte wordt iedere zes maanden opnieuw ingericht. Daarbij werkt Bulgari samen met wisselende, eigentijdse ontwerpers en worden steeds nieuwe exclusieve producten geïntroduceerd. 

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Dit artikel krijg je cadeau. Lees alles van RetailTrends voor slechts € 10,- (eerste maand).

Word member Of log in