Alibaba stapt opnieuw in Chinese winkelketen

Alibaba neemt een belang van vijftien procent in Beijing Easyhome. De e-commercereus betaalt omgerekend zo’n zevenhonderd miljoen euro voor het aandeel in de Chinese meubelketen.

Beijing Easyhome is de op een na grootste woonretailer van China, met 223 vestigingen. Het in de hoofdstad gevestigde retailbedrijf is daarnaast groot in designproducten voor in huis, bouwmaterialen en refurbishment. Alibaba ziet de transactie als een volgende stap om zijn on- en offlineactiviteiten te integreren. “De investering combineert de kracht van ’s werelds grootste e-commerceplatform met de rijke offline aanwezigheid van Easyhome”, stelt de etailer in een statement.

Het is niet voor het eerst dat Alibaba in een fysieke winkelketen stapt. Eind vorig jaar nam het nog een belang van 36 procent in Sun Art Retail, dat goed is voor 446 supermarkten in China. Daarnaast heeft het eigen woonwinkels onder de naam Home Times en met Hema ook een supermarktketen.
 

RetailTrends