Woonboulevard Almelo wordt door een handvol eigenaren voor vijf miljoen euro op de schop genomen. Er wordt onder meer gemikt op grote publiekstrekkers, die een einde moeten maken aan de leegstand. Dat schrijft Tubantia.
Ketens als Decathlon, Action, Coolblue, MediaMarkt en Toychamp hebben interesse getoond in het winkelgebied, zegt directeur Henk Maassen van den Brink van vastgoedeigenaar Gilde Investors. Vooral Decathlon is volgens hem een trekker, waar andere winkels bij willen zitten. “Daarom is het mooi dat Decathlon enthousiast is.”
De woonboulevard, dat momenteel voor een kwart leegstaat, gaat straks door het leven als Lifestyle Boulevard. De vijf eigenaren willen verder gevels naar voren halen en een overdekte promenade langs alle winkels realiseren.
Decathlon is de afgelopen jaren doorgegroeid tot twaalf winkels in Nederland. In het februarinummer van RetailTrends laat Coen Meurer van de Franse sportwinkelketen weten ‘nog wel wat gebieden te gaan te hebben’. “We zijn hier nog lang niet klaar.” Komende zomer wordt een vestiging geopend in het centrum van Enschede, op zo’n half uur rijden van de woonboulevard in Almelo.
Reacties 0