Supermarktketen pioniert met slimme winkelwagen

Supermarktketen pioniert met slimme winkelwagen

Het Nieuw-Zeelandse Foodstuffs maakt het via zijn winkelwagens mogelijk om kassaloos te winkelen. Het is naar eigen zeggen de eerste retailer ter wereld die deze technologie gaat gebruiken. 

Klanten van de supermarktketen moeten eerst een app downloaden en een rekening en betaalmethode aan hun account linken. Zo kan de rekening automatisch worden betaald als de klant klaar is met winkelen. Eenmaal in de winkel koppelen ze hun smartphone aan de zogeheten Smartcart en wanneer ze producten in de wagen leggen, verschijnen ze in een virtuele mand in de app. De Smartcart ziet het ook als een product uit de wagen is gehaald en verwijdert het uit de virtuele mand.

De gebruikte AI-technologie kan ook gedragspatronen in kaart brengen, receptsuggesties doen en klanten door de winkel begeleiden. Verder werkt ontwikkelaar IMAGR van de technologie aan manieren om op maat gemaakte promoties naar klanten te sturen tijdens het winkelen. De eerste slimme winkelwagens moeten later dit jaar in de supermarkten van Foodstuffs te vinden zijn. IMAGR is naar eigen zeggen ook al in gesprek met retailers in Australia, Europa en de Verenigde Staten. 

 

RetailTrends