Mud Jeans heeft vorig jaar voor het eerst een bescheiden winst gemaakt. Dat zegt oprichter Bert van Son tegenover De Ondernemer. “We rekenen dit jaar op een omzet van anderhalf miljoen euro. We groeien hard.”
Mud Jeans produceert dit jaar zo’n vijftigduizend spijkerbroeken. De helft wordt verkocht via driehonderd winkels in 27 landen en de andere helft via internet. Bij de helft van de online verkochte broeken gaat het om lease, waarbij klanten 7,50 euro per maand betalen.
Het leasemodel is vooralsnog alleen online beschikbaar. “Voor de winkels proberen we een soortgelijk leasesysteem op te zetten”, zegt Van Son.
De aanpak van de voormalige RetailRookie trekt volgens de oprichter veel belangstelling van andere bedrijven. “Er wordt naar ons geluisterd”, stelt hij. “Ik merk dat grote jeansmerken beginnen in te zien dat ze marktaandeel verliezen als ze niks doen.”
Changemakers in Retail op 15 mei in Utrecht
Changemakers in Retail is een event van RetailTrends Media over verandering en kansen. Staan voor product, merk, consument, werknemers en de wereld biedt kansen voor groei en onderscheidend vermogen. Waar kan jouw bedrijf het verschil maken? Ontmoet pioniers en krijg praktische handvatten voor nieuwe businessmodellen, innovatie en leiderschap. Sprekers zijn onder meer marketing director Alex Weller van Patagonia, directeur duurzaamheid Anniek Mauser van Unilever Benelux en astronaut André Kuipers. Kijk voor meer informatie op changemakersinretail.nl.
Reacties 0