Jan Linders betreurt ophef om exclusief abdijbier

Jan Linders betreurt ophef om exclusief abdijbier

Jan Linders heeft zich de woede op de hals gehaald van de abdijgemeenschap van Westvleteren. De supermarktketen verkocht donderdag zonder toestemming het exclusieve bier, dat geldt als ‘beste abdijbier ter wereld’. ‘Het sentiment dat hierbij is ontstaan, hebben we wellicht onderschat’, aldus Jan Linders in een verklaring.

Het bier werd verkocht om te vieren dat Jan Linders voor de vijfde keer op rij door het consumentenpanel van GfK is verkozen tot beste supermarkt in speciaalbier. Met de eenmalige verkoop wilde de supermarktketen naar eigen zeggen de consumenten in het zuiden van Nederland kennis laten maken met het Westvleteren-bier.

Het bier – driehonderd kratjes van 24 flesjes – was niet via de abdijgemeenschap, maar via inkooppartners ingekocht. Klanten konden maximaal twee flesjes kopen. De Belgische brouwers waren ook ontstemd over de prijs: 9,95 euro per flesje. Een krat leverde zodoende bijna 240 euro op, terwijl het bij de abdij voor 35 tot 45 euro te koop is.

Jan Linders laat weten dat het enthousiasme over de verkoop onder zijn klanten groot was en er aan het eind van de dag bijna geen flesjes meer te koop waren. De retailer zegt goede intenties te hebben gehad en geraakt te zijn door de teleurstelling die de abdijgemeenschap van Westvleteren heeft uitgesproken. De twee partijen gaan binnenkort in gesprek over de kwestie.

Reacties

Ben benieuwd of die 300 klanten die bijna 7 x de normale prijs betalen, zich nog gaan melden ...

Geplaatst door Jan Janssen op 12 maart 2018 om 11:22

Laatste nieuws


Lees hier 15 toekomstverkenningen in retail

In een compleet vernieuwd jubileummagazine van RetailTrends vind je maar liefst vijftien toekomstverkenningen in de retail. Hoe ziet de supermarkt eruit in 2050? Hoe ver zijn we op het gebied van duurzaamheid en innovatie? Kennen we de consument van de toekomst eigenlijk? Lees het in RetailTrends.








RetailTrends