Plus anticipeert op doorbraak van online boodschappenmarkt

Plus anticipeert op doorbraak van online boodschappenmarkt

Het online omzetaandeel in de foodbranche loopt ver achter op de rest van de retail. De vraag is wanneer de groei van de online boodschappenmarkt versnelt, stelt e-commercemanager Tamara Smith-Zonneveld tijdens het event Emerce Retail. “Daar bereiden we ons nu op voor, maar gaat die hockeystickcurve er überhaupt komen?”

De e-commercemarkt in de foodretail groeit volgens Smith-Zonneveld nu gestaag door. Als richtlijn kijkt ze naar het Verenigd Koninkrijk, dat vooroploopt op het gebied van online boodschappen bestellen. “Daar is het online aandeel nog geen tien procent.”

Het is volgens haar ook nog ‘koffiedik kijken’ wanneer technologieën als voice doorbreken. “Daarom experimenteren we daar nu mee.” Klanten van Plus hebben de mogelijkheid om hun boodschappen in de app in te spreken, maar maken daar nu nog nauwelijks gebruik van. 

De e-commercemanager laat verder weten dat het digitale spaarprogramma van de supermarktketen dit jaar wordt uitgerold naar alle 260 winkels. Sinds afgelopen najaar is het in 35 vestigingen mogelijk om digitaal punten en zegels te sparen. Daarbij hebben gebruikers van de app de mogelijkheid om zegels te delen en zo samen hun spaarkaart vol te krijgen.

250 supermarkten van Plus verkopen inmiddels boodschappen online. Bij tweehonderd winkels is het voor consumenten mogelijk om hun bestelling af te halen. Verder is de snelle bezorgdienst Plus Express nu bij 225 supermarkten actief. De ondernemers mogen zelf hun prijzen bepalen, maar online wordt volgens Smith-Zonneveld één prijs aangehouden. “Het komt nooit voor dat klanten meer moeten betalen dan de geadverteerde prijs. Minder wel.”

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!