Picnic en Heineken slaan handen ineen voor bierbezorging

Picnic en Heineken slaan handen ineen voor bierbezorging

Bierbrouwer Heineken heeft in samenwerking met Picnic een nieuwe bierkrat ontwikkeld. De zogeheten KwartKrat is een kartonnen houder waar zes flesjes in kunnen en die geschikt is voor bezorging via de app-only supermarkt.

De KwartKrat is het eerste resultaat van een strategische samenwerking die Picnic en Heineken zijn aangegaan. Die heeft volgens beide partijen als doel beter te voorzien in de wensen van de consument en de bezorging van producten makkelijker te maken. Zo is de KwartKrat speciaal gemaakt voor bezorging met de compacte elektrische wagentjes van Picnic. Daarbij biedt de krat het voordeel dat er na de bezorging alleen een kartonnen houder overblijft. Lege flesjes kunnen bij een volgende bestelling retour worden gegeven aan de bezorgers van Picnic. 

Heineken ziet naar eigen zeggen ‘een grote toekomst’ voor het thuisbezorgen van zijn producten en wil tegelijkertijd de hoeveelheid verpakkingsmateriaal terugdringen. “Met de KwartKrat laten we zien dat we ideeën snel en op kleine schaal kunnen testen en bij succes kunnen opschalen”, zegt directeur retail Evelien Sanders-de Boer van Heineken. 

Picnic noemt de krat op milieugebied een vervolg op zijn elektrische busjes, waarmee al CO2-uitstoot wordt bespaard. “Het terugdringen van de hoeveelheid verpakkingsmateriaal is een mooie volgende stap”, zegt directeur Gerard Scheij. Reguliere kratten bier bezorgen is voor Picnic niet mogelijk, omdat die te zwaar zijn voor de busjes. 

Reacties 2


Peter van Kesteren ® 21 mrt, 13:17

Bijzondere redenering: Je vervangt een herbruikbare retourkrat voor 4 disposablekartons en beweert daarmee de hoeveelheid verpakkingsmateriaal terug te dringen?


Cor Wander 21 mrt, 15:14

kan het er mee te maken hebben dat we bijna aan het einde van maart zijn....

Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!